donderdag 22 januari 2009

Muslim President

Deze foto vond ik op één of andere blog waar ik toevallig op belandde:


Te zien in Kansas - de priester weigert het bord weg te halen. Onderaan staat te lezen 'a church without walls'. Ze dichten zichzelf dus wel behoorlijk wat openheid en tolerantie toe. Iedereen welkom, geen muren om ons heen. Tenzij je moslim bent. Of homo, of zwart, of democraat. Of misschien ook wel niet als je als vrouw broeken draagt. 
Exodus 20:3 bevat slechts één zin: "U zult geen andere goden hebben ten koste van Mij." Ok, tot daar, een religie moet zichzelf nu eenmaal indijken tegen ketters en afvalligen. Maar wat is hier dan de zonde?Barack Hussein Obama, het is slechts een naam.  Joden, christenen en moslims, allen zijn gestoeld op dezelfde monotheïstische traditie én hetzelfde boek, maar dit wordt door extremisten in alle kampen snel vergeten. 
De priester noemt zijn eigen kerk "friendly" en schrijft "come as you are". Benieuwd of ik met een keffiyeh op ook een plaats zou krijgen in zijn herberg.
Ik zal het nooit begrijpen, mensen die vol vuur hun geloof prediken. In hun ijver van het grote gelijk zien ze niet hoe onverdraagzaam ze zijn geworden. Ze mogen het hebben, hun Grote Boek. Nomina nuda tenemus.

Geen opmerkingen: