donderdag 19 maart 2009

Ratzinger J.

Ratzinger J., beter bekend als Benedictus-er-waren-er-nog-vijftien-voor-mij is een intelligent man. Want om de heilige stoel in de heilige stad te kunnen bekleden moet je een intelligente man zijn. Praten met een verwijfd accent helpt ook, durft men wel eens fluisteren in de wandelgangen van het Vaticaan.
Mag ik de man beschuldigen van medeplichtigheid aan doodslag met voorbedachten rade? Laat het dan tenminste schuldig verzuim zijn. Waar is de Zwitserse Garde om hun staatshoofd af te zetten?
Waar is de tijd dat we minzaam glimlachten om het 'dank u voor die bloemen' dat elk jaar weerklonk van op het balkon?
Als we even kort door de bocht gaan: onze Lieve Heer heeft het Pontificaat toegekend aan ene Jozef, als kind al wat bruin, al kan je een kind dat moeilijk verwijten, maar als kerkvader de man die een negationist in zijn kudde opneemt en stelt dat condooms niet hoeven om hiv te bestrijden.
Ben ik te streng als ik stel dat al wie deelneemt aan een katholieke kerkdienst of enig sacrament laat toedienen het instituut
steunt dat geleid wordt door een wereldvreemde gek? Dringend tijd om me te laten ontdopen.

Geen opmerkingen: